;


Tuesday, February 9, 2010

Teruskan perjuangan. Kita bukan si 'Pandir' !

0 comments

" Allah bagi peluang masa yang mencukupi untuk kita ambil alih Perak dalam PRU akan datang. Babi tak kan jadi halal walaupun disembelih oleh Mufti. Itulah hakikatnya. Jangan berhenti segala gerak kerja untuk rampas Perak daripada BN yang telah dilakukan selama ini.."
____
Tiada kejutan , tidak juga mahu hairan. Segalanya telah diduga. Selama ini yang ada hanya pengharapan atas keberanian hakim jua keajaiban yang di harapkan dari kurniaan yang Esa. Semuanya tidak berlaku. Kita dituntut untuk terus berada di arena perjuangan... kerana sememangnya perjuangan itu panjang!

Keputusan hakim sepakat dalam barisan yang satu memberi kemenangan kepada Zamry memang telah di duga. Petang semalam seorang sahabat memaklumkan beliau dihubungi seorang ADUN umNO mengajak menemaninya ke Putrajaya untuk meraikan kemenangan Zamry. Comfirm! katanya menjawab keraguan sahabat saya.

Beberapa fakta menunjukkan bahawa seakan umNO BN telah mengetahui keputusan tersebut dari awal lagi. Jika ia satu kebenaran, maka jelas tangan umNO BN terlalu kuat mencengkam sistem keadilan dan kehakiman. Bagi yang berserah dengan mahkamah dunia tentunya kecewa. kekecewaan itu boleh mengundang segala bentuk kecelakaan dan huru hara yang tidak kita inginkan. Namun bagi yang beriman... kita meyakini itulah mehnah dalam perjuangan dan itulah peluang yang disediakan tuhan untuk hambanya merebut limpahan ganjaran yang menjadi tiket untuk ke syurga idaman. Kita meyakini hanya mahkamah tuhan mahkamah yang seadilnya dan pengaduan kita kepadanya tidak akan dipersiakan.

Apa yang telah berlaku menjelaskan bahawa jangan sesekali berharap dengan manusia secara mutlak. Segala yang ada di dunia adalah jambatan untuk usaha sahaja. Ingatlah pesanan Rasulullah " Suatu perkara yang dikagumi dimiliki mukmin adalah segala baginya kebaikan, Jika diberi ni'mat ia bersyukur, bagiinya kebaikan, jika diuji ia sabar, baginya kebaikan ( muslim).

Satu perkara menarik yang mesti diusahakan oleh PR ialah memujuk MP BN . Jika berjaya , kita boleh sahaja memerintah negara tanpa perlu menunggu pilihanraya ke 13. Itu adalah kefahaman dari keputusan mahkamah hari ini. Pastikan Najib tidak tidur lena selepas ini kerana mungkin sahaja MP BN bertemu YDP Agong ditengah malam ketika Najib beradu bersama Rosmah dan sebelum nikmat malam Najib rasai. YDP Agong mengisytiharkan Najib disingkirkan kerana PR telah membawa 40 MP BN yang menyokong PR.

Itulah kemungkinan dan peluang yang tersedia dari keputusan 5 hakim hari ini. Namun jangan pula diharapkan sangat dari kerja yang tidak bermaruah seperti itu. Kita bukan pandir ! Kita akan tetap TERUS BERJUANG! Gambar dari Wak banjari di mahkamah.(anak sengat)

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin