;


Wednesday, June 2, 2010

Kempen antarabangsa menyiapkan armada baru ke Gaza

0 comments
 June 2nd, 2010 by admin No comments »

Rabu, 02/06/2010 – Ketua Pusat Pengembalian Semula Palestin, Majid al-Zir al-Naqqab memaklumkan kempen antarabangsa bagi memecahkan kepungan terhadap semenanjung Gaza mula menyediakan armada kapal laut baru yang akan dihantar ke gaza dalam tempoh enam minggu dari sekarang, bagi menunjukkan solidariti antarabangsa yang besar terhadap semenanjung Gaza serta mencabar ugutan dan jenayah yang dilakukan regim Zionis.
Dalam kenyataan akhbarnya pada hari Isnin (31/5) ketika penyertaannya dalam demonstrasi besar yang mengumpulkan beberapa ribu rakyat Palestin dan minoriti Islam lain di Britain, di hadapan pejabat kerajaan British di London hari ini, beliau menjelaskan: “Para penunjuk perasaan ingin menunjukkan kepada dunia bahawa tindakan ganas yang dilakukan oleh regim Zionis di hadapan kamera televisyen antarabangsa terhadap para aktivis pro Palestin yang tidak bersenjata itu, tidak bernilai apa-apa jika dibandingkan dengan tindakan keji yang dilakukan mereka di belakang kamera terhadap rakyat Palestin yang terkepung sejak sekian lama.”
Beliau juga menambah bahawa kempen antarabangsa bagi memecahkan kepungan yang dikenakan terhadap Gaza sudah membuat persiapan bagi menggerakkan armada laut yang baru untuk dihantar ke semenanjung Gaza dalam tempoh enam minggu lagi. Segala gerakan dan aktiviti massa secara aman yang memberikan sokongan kepada rakyat Palestin akan sentiasa diteruskan. Kami sentiasa berhubung dengan kerajaan-kerajaan negara Eropah yang menunjukkan keprihatinan terhadap apa yang menimpa rakyat mereka yang turut memberikan sokongan kepada rakyat Palestin. Kami adalah sebahagian daripada persepakatan antarabangsa bagi membatalkan sekatan yang dikenakan terhadap rakyat Palestin. Kami akan sentiasa mendedahkan kepada dunia jenayah yang dilakukan oleh Zionis.
sumber : http://www.palestine-info.info/ar
penterjemah : muhajir

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin