;


Sunday, August 16, 2009

Subsidi yang menipu rakyat ( BN dah xder sponsor utk Permatang Pasir ? )

0 comments
Sempena bulan kemerdekaan ni… rakyat pahang terus ditipu oleh kerajaan negeri. kononnya kerajaan pahang memberi subsidi bil air di negeri ini. bagi sesiapa yang terima bil tanpa banyak songeh, mereka tentu tak perasan apa yang kerajaan pahang buat.

memang benar, tertera dalam bil air bulan ni ada subsidi kerajaan negeri. tapi adakah rakyat pahang tahu. anda telah ditipu hidup-hidup!

ini adalah bil air di sebuah rumah di pahang. kebetulan motorcabok singgah di rumah kawan lama. dia merungut-rungut tentang bil ni.

tertera di belakang bil air ini kadar-kadar bayaran bil air. bagi kategori rumahtangga dengan penggunaan air 0-18m³ (RM0.37) dan penggunaan air di antara 18.0-45m³ (RM0.79).



pengiraan bagi bil air ini memang salah dan tidak mengikut kadar yang ditetapkan di belakang bil. lihatlah sendiri, rumah ini menggunakan air sebanyak 32m³ dan sepatutnya membayar 32m³ X RM0.79 = RM 25.28 tetapi apa yang tercatat pada bil pada di bahagian patut bayar RM43.20


Subsidi yang diberi oleh kerajaan negeri RM 26.32. jadi setelah ditolak subsidi tu... pengguna ini hanya perlu membayar bil bulan ini setelah penggenapan hanyalah RM16.90 (murahnya...bil bulan ni)

pandai sungguh kerajaan negeri menipu rakyat. katanya diberi subsidi tapi yang apa yang sebenarnya berlaku hanyalah rakyat didahulukan untuk ditipu. sepatutnya pengguna ini tidak perlu membayar apa-apa lagi untuk bil bulan ini kerana subsidi yang diberikan kerajaan negeri telah melebihi apa yang sepatutnya pengguna ni bayar.

hampa tauuuu…. kadar bil air bagi rumah ni untuk bulan ogos ni RM1.35 untuk 1m³ berbanding yang sepatutnya RM0.37 hingga RM 0.79 sahaja.

kerajaan negeri bagi subsidi tapi menipu kadar yang sepatutnya. orang pahang… “deme” tengok le betul-betul bil air rumah “deme”!!... mungkin anda pun kena tipu.

eeeeemmmm.... ada sape-sape nak jawab tentang bil air ni?!

.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin