;


Monday, June 15, 2009

Sekali lagi sejarah tercatat hari ini

0 comments
“Bubar Dewan Undangan Negeri”, itulah laungan Ahli Parlimen Bukit Gantang yang baru, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang didengar oleh seluruh ahli dewan di Dewan Rakyat selepas beliau menurunkan tandatangan angkat sumpah sebagai Ahli Parlimen.

Inilah hari pertama Nizar jejak kaki sebagai Ahli Parlimen di Dewan Rakyat, dan inilah juga hari pertama Nizar dihalau kerana melaungkan slogan rakyat Perak yang mahu DUN Perak dibubarkan.

Beliau yang hadir untuk persidangan hari pertama Parlimen dan majlis angkat sumpah sebagai ahli parlimen baru dilihat memakai lilitan yang tertulis perkataan “BUBAR DUN”.

Pastinya tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang menghalau beliau bersama Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming dan Datuk Ngeh Koo Ham (Beruas) serta N. Gobalakrishnan (Padang Serai) akan menjadi buat mulut rakyat Perak.

Keberanian dan kesungguhan beliau sebagai pejuang rakyat begitu disanjungi oleh rakyat Perak. Pastinya mesej rakyat Perak akan sampai diseluruh dunia dengan tersebarnya berita menarik ini…



Yang pasti satu dunia kini bercerita bahawa, Menteri Besar Perak yang sah, yang juga Ahli Parlimen yang sah telah dihalau oleh speaker Parlimen kerana melaungkan slogan rakyat “bubar Dewan Undangan Negeri”.

Sekali lagi sejarah tercatat hari ini apabila YB Nizar yg baru menjadi ahli parlimen telah diarahkan keluar dewan setelah beberapa minit mengangkat sumpah.

Jelas tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin bertetapan dgn konsep 1 Malaysia yg menjadi lolongan Najib selama ini only for 1 BN dan membuktikan bahawasanya One Nation hanya omongong kosong sahaja dan tak lebih dari penipuan rakyat semata-mata.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin