;


Saturday, July 11, 2009

Manek Urai : Pemborong Ikan sokong Abe Uji

0 comments

LALOH, 11 julai - "Saya mengucapkan ribuan syukur kepada Allah kerana kesedaran politik hari ini meningkat dari hari ke hari," kata Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat di Pasar Laloh. Beliau berucap di dalam Himpunan Pemborong dan Penjual Ikan Negeri Kelantan lewat petang semalam.

Tuan Guru di dalam ucapannya turut menyatakan bahawa Islam tidak memandang pangkat, kedudukan, dan kelulusan seseorang di dalam sesuatu pekerjaan. Apa yang paling penting dan dinilai oleh Allah ialah kerja yang manusia lakukan mestilah halal.

"Kita perlu ingat, jalan hidup kita perlu ke Syurga," ujar beliau lagi di hadapan hampir 1000 hadirin yang datang berhimpun.

Pengerusi Persatuan Pemborong dan Penjual Ikan Negeri Kelantan, Tarmizi Salleh yang turut berucap dalam majlis tersebut berkata, "Untuk menjaga peniaga, ketua mestilah ikhlas, amanah dan jujur. Tidak memerlukan sijil dan kelulusan yang tinggi. Kenapa mereka (Umno-BN) perlu hina calon kita Abe Uji?".

"Kami ahli Persatuan Pemborong dan Penjual Ikan seluruh Negeri Kelantan memberi sokongan padu kepada Abe Uji. Kami bangga kerana salah seorang daripada anggota ahli persatuan kami telah dipilih menjadi calon, dan bakal menjadi YB", tambah beliau.

Turut hadir ke majlis Himpunan tersebut Exco Kerajaan Negeri, Dato' Husam Musa, Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli, Ahli Parlimen Kota Bharu, Dato' Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, Ketua Pemuda PAS Kelantan merangkap ADUN Mengkebang, Ustaz Abdul Latiff Abd Rahman, Calon PAS Fauzi Abdullah, Pengerusi Kelab Penyokong BBC Kelantan merangkap ADUN Air Lanas, Abdullah Yaakob dan Pengerusi Persatuan Pemborong dan Penjual Ikan Negeri Kedah, Zulkifli Bidin.



posted by rakyatmarhaen

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin