;


Saturday, July 4, 2009

Manek Urai: Ujian Terakhir Untuk UMNgOk/Barisan Nasiyonal

0 comments
Esok merupakan hari penamaan calon bagi Pilihanraya Kecil DUN Manek Urai (N-41), Kuala Krai, Kelantan. kalau apa yang dirancangkan tak berubah, PAS akan menampilkan Fauzi Abdulllah sebagai calon mewakili Pakatan Rakyat manakala UMNgOk pula akan menampilkan Tuan Aziz sebagai calon mereka mewakili Barisan Nasiyonal.

Itu kalau ikut perancangan awal, tak tau la pulak kalau-kalau ada perubahan disaat-saat akhir di pihak UMNgOk, kalau di pihak PAS rasanya dah tetap dan insya-Alllah tak kan berubah seperti yang dirancangkan.

Macam yang dah kita tahu, sebelum ni kita dah berdepan dengan 6 Pilihanraya Kecil iaitu, Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Batang Ai dan juga Penanti dimana UMNgOk hanya mampu menang 1 sahaja dari 6 Pilihanraya Kecil yang diadakan (Penanti UMNgOk dikira kalah TKO sebab tak berani bertanding).

Kali ni UMNgOK sekali lagi terpaksa berdepan dengan kuasa rakyat dan kali ni lokasinya ialah di kubu terkuat PAS semenjak 5 penggal yang lalu.

Ada yang mengatakan bahawa ini adalah ujian terakhir buat UMNgOk selepas kekalahan berturut-turut dalam 6 PRK yang diadakan sebelum ini dan ini juga adalah 1 lagi dugaan buat Perdana Menteri Malaysia Najib Razak dan "Suaminya" Rosmah Mansor.

Dengar khabarnya Najib tak akan datang untuk berkempen bagi pihak UMNgOk/Barisan Nasiyonal di Manek Urai dengan alasan "sudah tradisi UMNgOk Presiden tidak turun padang untuk mana-mana kempen Pilihanraya Kecil dan urusan tersebut diserahkan kepada Timbalan sahaja"...

Itu cakap orang UMNgOk yang aku jumpa... aku tak nak komen banyak-banyak sebab aku rasa ada betulnya jugak kenyataan tu dan yang aku paham dalam UMNgOk ni, Presiden tak payah turun, yang penting duit turun... kalau duit tak turun, ahli UMNgOk akan turunkan UMNgOk..! hahaha...!!!

Jadi pada aku, ujian terakhir untuk UMNgOk bukan sekadar menang atau kalah dalam PRK kalli ni, tapi lebih kepada banyak mana duit nak turun dalam PRK ni sebagai habuan ahli-ahli UMNgOk di Kelantan...

Kalau banyak duit yang turun, maka ahli-ahli UMNgOk Kelantan akan mengekalkan sokongan mereka kepada UMNgOk dalam PRU-13 tapi kalau duit tak banyak turun atau tak turun langsung dalam PRK kali ni maka... PRU-13 nanti ahli-ahli UMNgOk tak kan segan silu untuk beralih arah kepada Pakatan Rakyat...

Alasan mereka ialah...

Kalau macam ni baik kami sokong Pakatan Rakyat, walaupun duit tak dapat, tapi tanggung jawab tu ada, sokong UMNgOK pulak, dah la tak dapat duit, tanggung jawab lagi la hancur..!

Tau nak mentekedarah rete rakyat je..!

Marilah semua kiter bermunajat dan berdoa kepada Allah S.W.T agar kemenangan berpihak keada PAS. Takbir!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin