;


Saturday, September 5, 2009

Dialog mencarut & maki hamun : memalukan umat Islam

0 comments

Walau pun semalam merupakan hari ke 15 umat Islam mengerjakan ibadah puasa tetapi dalam dialog antara penduduk seksyen 23 dengan 2K (Khalid Ibrahim & Khalid Samad) dan Rodziah dipenuhi oleh aksi-aksi ganas yang amat memalukan kita umat Islam.

Jika dinilai dari aksi mereka ( klik link ini )..... jika mereka mati (contoh yg songkok tinggi tu) masa mereka sedang memaki hamun dan mencarut adakah mati mereka diketogorikan sebagai mati syahid .... kerana mereka benar-benar (konon nya) menghalang pembinaan kuil berkenaan.

Puasa semalam bagi exstemis yang beraksi dalam pelbagai aksi semalam tidak menampak mereka sebagai orang Islam sedang 'berpuasa', Puasa tidak menjadi pendinding kepada mereka. Mereka bagai orang yang dirasuk syaitan. Puasa tidak menjadikan mereka orang-orang yang sabar, beriman dan bertaqwa. Jijiknya bila mereka melaungkan Takbir! Adakah mereka sedar segala tindakan itu mencemuh Tuhan yang Maha Mulia. Tidakkah mereka takut akan azab Allah S.W.T

Aksi mereka memalukan seluruh umat Islam sejagat. Mari kita hayati antara kata-kata yang keluar dari mulut orang Islam yang sepatutnya berpuasa semalam.

“Jantan dua-dua ekor ini (Khalid Samad dan Khalid Ibrahim) telah menyebabkan orang-orang Melayu dan masyarakat India sudah jadi tidak harmoni. Tapi, disebabkan dua bodoh macam kau, kami (penduduk) raca tidak selesa.” Jamil Mohd Isa.

“Woi, kaulah pengkhianat…pengkhianat agama lah pukimak!” cemuhnya.

Hj Azmir

Cemuhan itu disorak oleh beberapa individu lain yang dipercayaai dari kenalan rapat Hj. Azmir.

“Aku tak nak dengar kau cakap. Duduk! Duduk YB bodoh! Duduk.” cemuhnya.

“Hoi Khalid (Samad), kau duduk. Kau belum kenal aku siapa? Selepas ini, kau jangan turun Seksyen 23, kalau tidak, kau mati. Ini kawasan majoriti Melayu!”

“Bodoh punya wakil rakyat. Bodoh punya MB. Khalid (Ibrahim), kenapa kau cakap terketar-ketar. Kau gagap. Orang gagap tak boleh jadi MB (Menteri Besar)!”

Turut menyertai aksi ekstrem itu, adalah Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23 sendiri, Hj. Azmir Md Zain.


Amat memalukan lagi apabila yang melalukan perbuatan tersebut adalah dikalangan orang Islam sendiri dikala masyarakat beragama lain sedang menghormati kedatangan ramadhan, namun mereka yang beragama Islam pula mencemarkannya. Apakah ini cara diplomasi bijaksana yang diajar oleh Rasulullah SAW kepada umatnya jika ingin menangani sesuatu masalah yang melibatkan agama lain? Apakah para mufti yang merupakan 'warasatul anbia' ini hanya mendiamkan diri terhadap tindakan politik sempit oleh segelintir orang islam sendiri ? Mana perginya ketegasan mufti dalam hal ini ? Hukuman Dunia dan Balasan Akhirat. Mana yang lebih Utama?

Akibat daripada perbuatan tersebut, kini masyarakat dari bangsa dan agama lain sudah memandang islam itu sebagai sesuatu yang amat sempit. Langsung tiada tolenransi dan mementingkan kepentingan sendiri. Kesan ini adalah disebabkan penganut Islam itu sendiri yang dangkal ilmunya serta cetek akalnya berkaitan dengan diplomasi dan toleransi yang tulen.

Walaupun ramai yang tidak mengambil peduli terhadap isu ini, namun secara sedar atau tidak BN/UMNO Selangor sememangnya merencanakan usaha-usaha yang cukup terancanng bagi mamastikan Pakatan Rakyat tumbang dengan seberapa segera di Selangor.

Jika cara politik sempit mereka ini masih disokong oleh bangsa melayu, maka berjayalah mereka untuk mempermainkan sentimen perkauman yang ditegah sendiri oleh Islam sedangkan slogan "1 malaysia" tersebut hanyalah sekadar retorik kosong semata-mata demi tatkala meraih undi bagi masyarakat bukan melayu sahaja. Bila dah menang, tinggallah mereka dengan laungan kosong sahaja.

Umno dan Tv3 ingat rakyat berbangga dan seronok dengan kelakuan dan tingkahlaku lembu-lembu suruhan umno. Inilah yang amat dibanggakan oleh Umno Selangor dan Tv3 bila menyiarkan kekecohan yang berlaku dalam perbincangan dengan MB Khalid yang disiarkan Tv3 sebentar tadi.. Bangganya puak-puak bodoh ini bila berjaya menggagalkan dan memalukan kerajaan negeri Selangor.

Namun begitu, penonton Tv3 di seluruh dunia dapat mendengar apabila Tv3 menyiarkan ucapan Khalid "Minta semua bertenang. Selepas ini tidak ada perbincangan lagi. Tidak ada lagi soal berbangkit pasal Seksyen 23 lagi," katanya sambil mendakwa faham perasaan penduduk, walaupun disuarakan dengan cara yang "tidak tertib sangat". Kedengaran hampir 98% audien bertepuk tangan tanda sokongan kepada Khalid. Rupa-rupanya hanya 5-6 orang sahaja lembu upahan yang syok sendiri..

Tak perlulah kita bercakap tentang adab Melayu bila bercakap dengan pemimpin kerana lembu-lembu ini sememangnya bukan manusia. Dunia telah menyaksikan kebodohan dan kedunguan samseng/lembu upahan umno.

Kepada umat Islam di sek 31, janganlah anda terikut dengan tindakan melampau ini. Sedarlah, Anda semua dipergunakan dan diperbodohkan oleh golongan perlampau ini. Mereka sanggup melakukan apa saja termasuk isu perkauman dan keagamaan. Itulah yang terjadi pada 13 Mei.



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin